lördag 12 december 2009

Oj nu vad de länge sen jag skrev...

Sitter här framför datorn och skäms lite eftersom de va så länge sen jag uppdaterat.. Allt går bra med graviditeten :-) Är väldigt väldigt trött och på kvällarna brukar de värka lite grann vilket jag antar kommer ifrån att de växer.. På tisdag är det dags för läkarbesök som jag hoppas kommer gå bra.. Är ju i vecka 13 nu och illamåendet har börjat avta lite grann.. Peppar, peppar :-D

Fick en inte så snäll kommentar häromdagen som gjorde mig jätte jätte ledsen.. En väldigt närstående till mig klappade först min gravida vän på magen och sa åh vilken fin mage du fått.. Sen vände hon sig till mig, klappade på min och sa att här e de mest fett!!! När jag sedan berättade för min man va de så de brände i ögonen.. Vet att hon bara försökte vara rolig men jag blev så besviken över kommentaren..

Idag tänkte jag ta mig in till stan en snabbis.. Köpa lite fler julklappar och eventuellt ett par byxor till mig själv.. Går ju i dagsläget i klänningar och tunikor med leggings jämt men de kan ju va bra att iaf ha ett par byxor man kan dra på sig när de blir riktigt kallt! :-)

2 kommentarer:

  1. Hej vännen.
    Men gud vilken fruktansvärd kommentar!! Att man bara kan säga så..hmm, då kan man ju inte ha mycket innanför pannbenet!

    Vad kul att gå å shoppa lite grann, se till å unna dig ;-) Det är du värd. De har ju så mycket fint i affärerna just nu.

    Ska bli spännande å få höra hur det går på Bm-besöket på tisdag. :-D

    Nu ska jag skutta i säng, tillbringar ju mesta tiden av den här helgen på jobbet...

    Kram Sara

    SvaraRadera
  2. Så tanklös kommentar, även om man är jättenära vänner. :(

    Håller tummarna att allt ska gå bra hos BM.
    Vet du vem du kommer att få?

    Ps. tips till din man: vi köpte fasadbelysningen på verktygsboden för 95:-.
    Inte alls farligt, dock så lyser de lite grön/gult, och inte vitt som det stod på förpackningen.
    Det är dioder, så de drar inte heller mycket ström.
    Vet inte hur hållbara dem är, men vi tänkte att vi chansar... ska måla om huset nästa år (hoppas jag) och då får vi se om vi köper nya med lite mer kallt blått ljus i...

    SvaraRadera