onsdag 10 februari 2010

Nytt besök på MVC och vattengympa

Igår va jag på vattengympa, men jag tror inte att lillskruttis uppskattade det alls.. Lill*n levde rövare där inne medans jag hoppas och skuttade efter bästa förmåga :-)

Idag va på på MVC och fick för första gången höra hjärtat slå.. Känslig som man är just nu började såklart tårarna rinna.. De lilla hjärtat slog med ca 152 slag :-) Så enligt myten om hjärtslag och kön så väntar vi en flicka :-)

Fick även veta att jag inte har de bästa blodgruppen så jag kommer att få göra blodgruppering ett par gånger framöver för att säkerställa att lillskruttis blod inte läcker över i mitt blodomlopp så jag bildar antikroppar.. Låter ju inte så bra och jag som dessutom har sprutfobi! Tyckte de va jobbigt nog att göra blodgruppering en gång...

Nu under hela förmiddagen har lillskruttis sparkat som tusan så två arbetskamrater har fått chansen att känna :-)

2 kommentarer:

  1. Wow 152 slag! Det måste ju vara en liten tjej där inne ;-) Hihi vad mysigt! Förstår verkligen att du måste ha blivit helt rörd av att höra hjärtljuden! Vilken lycka det måste ha varit!

    Ojdå..men du, du får se din sprutfobi som något som du måste övervinna, å nu när du får ta prover rätt så ofta, så ska du se att din rädsla kommer bli bättre, för varje gång :-D

    Mysigt med sparkarna!

    Kram Sara

    SvaraRadera
  2. Åh, så mysigt med hjärtslagen!!

    Wow, dessa veckor känns som en evighet - innan man börjar känna saker och innan man ser en mage!

    Kram.

    SvaraRadera