fredag 20 november 2009

Drömmar och vetskap

Jag har två vänner som jag känt enda sedan dagis. En av dem är gravid och ligger nästan 4 veckor före mig. Den andra som inte är gravid ringde igår och berätta om en dröm hon hade haft ett par dagar tidigare. Ja detta är samma tjej som drömde att jag va gravid innan jag ens visste det själv. Denna gången hade hon drömt att jag, hon och min andra vän sen dagis va gravida samtidigt :-) Det roliga är att hon inte vet att den gravida kompisen är gravid :-)

Nu vet i princip alla på mitt jobb att jag väntar barn :-) Fick massor med gratulationer på min arbetskamrats avskedsfest som va idag :-) Va inte meningen att berätta men råkade försäga mig. Min ena arbetskamrat började diskutera att jag inte drack på mitt bröllop som var för snart 3 månader sedan för att han trodde jag va gravid varpå jag häver ur mig "men jag va ju inte gravid!". Tusan vad snabbt det där var:et snappades upp :-D Tror aldrig någon reagerat så fort på nått av mina ordval innan :-)

2 kommentarer:

  1. Hahaha vad lätt det är å försäga sig :-D Men samtidigt måste det ju kännas rätt så skönt att folk runt omkring vet om det :-D

    Men vad kul att din kompis har drömt att ni kommer vara gravida allt 3 samtidigt, det hade ju vart supermysigt :-D

    Hoppas att ni får en bra helg Kram

    SvaraRadera
  2. Glömde ju skriva vem det va ifrån :-D

    Hihi...minnnet.

    Kram Sara

    SvaraRadera