onsdag 18 november 2009

Mycket att uppdatera

Nu är det en vecka sen jag skrev sist och det är en hel del som ska uppdateras. Veckan som passerat har jag mått väldigt illa.. Men det hör ju till :-) Imorn går jag in i vecka 10 och jag närmar mig vecka 12 vilket känns som första milstolpen.

I måndags tog jag äntligen mod till mig och gav mig av till mvc och tog vaccinet mot svininfluensan. Kom till slut fram till beslutet att det nog va det absolut bästa för lill*n där inne som inte kommer ha mycket till ett eget immunförsvar när h*n kommer ut.. Dock låg jag klubbad igår med feber och frossa som ett resultat av mitt beslut. Men eftersom jag blev dålig av vaccinet bildas ju antikroppar fort och tänk vad dålig jag hade blivit av influensan!

I morse va jag på mvc igen.. Denna gången för läkarkontroll.. Visade sig att jag hade lite högt blodsocker men ingen fara en så länge.. Barnmorskan trodde det kunde bero på oboyen jag drack till frukost och min vän trodde det lika gärna kunde bero på vaccinet.. Hoppas det går ner igen iaf.. Sen verkar det som om jag även lider av vätskebrist.. O jag som dricker mycker mer än vanligt nu mera.. Säkert 2 liter mer om dagen.. Ska in på extra kontroll på fredag igen..

Sen bokades även tid för en till läkartid i december och en tid på UL i januari.. Åh det ska bli så kul att få se den lill*

Ha en trevlig kväll allihopa!

1 kommentar:

  1. Hej gumman eftersom jag har skrivit en massa till dig igår om vaccinet å så, så tänkte jag att det kanske blir tjatigt att skriva allt igen. Så jag tänkte ge dig en fin dikt som jag har hittat på nätet, tyckte att den va jättefin :-D

    Kram Sara


    Lilla du där inne
    Jag undrar så vem du är
    Att jag vet så lite om dig
    fast du redan är här..

    Är det dina tår jag känner?
    Är det ditt hjärta jag hör slå?
    Är det sant
    att du har ögon och naglar
    och en mage att pussa på?

    Jag vet så lite om dig
    fast du redan är här.
    Men jag älskar dig som tokig,
    vem du än är...

    SvaraRadera