lördag 17 oktober 2009

Första inlägget

(Bild: Bebislängtan)
Ville börja blogga om min graviditet så jag har nått att titta tillbaka på.. Som en graviditetsdagbok..

Lyckades få ett plus på stickan efter andra försöket. Från förra mensens sista dag drack jag ungefär 3-5 dl vit grapefruktjuice om dagen ända fram tills jag såg mitt sträck.. Inte så billigt men väl värt de nu med facit i handen.

I torsdags (15/10) va min BIM (Beräknad Icke Mens). Hade egentligen tänk att vänta med att testa till dess men redan på ondagen gjorde jag mitt första test.. Och snacka om att jag va lite förvånad när där fanns ett sträck.. Jag hade nämligen inte haft de så kallade trådiga ägglossnings flytningarna som grapejuicen skulle bidra med så jag va helt säker på att jag inte ens hade haft ägglossning.. Lyckan denna dagen va enorm..

På torsdags morgonen vaknade jag och tänkte: "Tänk om de bara va ett spökstreck??".. Och gick och testade mig igen.. Fanns ett streck denna gången oxå :-) Oron försvann och lyckoruset va tillbaka.. Men på kvällen va oron tillbaka.. Ska man kunna tro på ett graviditetstest som bara kostar 7 kr styck??? Bäst jag testar med ett av de dyrare testen man kan köpa på apoteket imorn..

Fredags morgonen kom och in och testa igen.. Ok de e fortfarande positivt.. Ja då kanske man kan tro på det :-D

2 kommentarer:

  1. Grattis gumman, är så glad för er skull :-D
    Kram Sara

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag testade plus på samma dag som du (också andra försöket)! :-) Jag är på dag 6+5 idag, är du det också då? jag har i alla fall BF 23 juni. Om du vill läsa min gravidblogg så finns den här: www.andrakotten.wordpress.com

    Ha det bra!

    SvaraRadera