måndag 26 oktober 2009

Vaccinera sig eller inte?

Åh vad jag känner mig fruktansvärt kluven när de gäller huruvida jag ska vaccinera mig eller inte när de kommer till svininfluensan.. Hur tusan ska man veta vad man ska göra.. Det är ju inte testat något alls nästan innan de släpptes ut på marknaden så hela jordens befolkning verkar ha blivit försökskaniner.. Och en grupp som man inte testat nått alls på är just gravida. Man tror inte de kommer påverka fostret eftersom vaccinet inte går ut blodet men ingen vet till hundra procent om de kan va skadligt. Om man istället struntar i att vaccinera sig så riskerar man att bli allvarligt sjuk om man skulle åka på det.. Bland annat pga att lungorna ligger ihop pressade sen när man blir höggravid.. Men man kan ju faktiskt klara sig ifrån det fast man inte är vaccinerad.. Så hur ska man göra pest, kolera eller hoppas att man för en gång skull har turen på sin sida?

Får hoppas att BM har nått att säga när de kommer till vaccinering imorn så jag kan fatta ett beslut.. Tänkte att om det är nån jag kan fråga så är det väl hon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar