tisdag 27 oktober 2009

Inskrivning

Idag va de inskrivning på MVC :-) Fick en barnmorska som verkar jättegullig så de känns bra.. Tror det är viktigt att man känner att man trivs med som BM..

Det är märkligt hur rekommendationer förändras genom åren.. Jag har alltid hört att man inte ska äta fisk av olika slag när man är gravid men idag fick jag veta att man ska äta fick 2-3 gånger i veckan.. O jag som nästan aldrig äter fisk.. Om jag inte kunde se till att få i mig tillräcklig mängd fisk skulle jag äta omega-3 kapslar istället..

När de gällde vaccinet för svininfluensan verkade hon varken vara särskilt för eller emot.. Sa typ bara att vaccinering av gravida är socialstyrelsens rekommendation så de enda de kan göra är ju att följa rekomendationen..

Fick med mig en del broschyrer om graviditet etc och ett tjockare häfte "vänta barn" hem så de är bara att börja läsa..

Om tre veckor ska man dit igen :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar