tisdag 19 januari 2010

Besök på MVC...

I morse va jag på kontroll hos barnmorskan efter mina blodtrycksfall.. Blodprovet visade ingen brist på järn men dock att jag kan lida av vätskebrist.. Blodtrycket va jättelågt.. Va bara på 90 och egentligen ska det vara iaf 3 siffrigt (dvs iaf över 100).. Jag har ju antagligen alltid lågt blodtryck men har inte haft problem av det tidigare innan allt blod skulle pumpas runt i två blodomlopp..

Sen klämde hon på magen också och det visade sig att min livmoder nåt ca 2 cm ovanför naveln istället för ca 1 cm under som den "ska" göra för att motsvara vecka 18.. Vet att detta bara är ett riktmärke men nu är man ännu mer nyfiken inför ultraljudet på fredag. Är man längre gången än vad man tror eller har man bara mycket fostervatten? Barnmorskan trodde iaf inte jag skulle bli tillbaka flyttad :-)

1 kommentar: